تکنولوژی نرم افزار _ علم کامپیوتر

زمینه کاری این وبلاگ تبادل اطلاعات در زمینه علم کامپیوتر می باشد

تکنولوژی نرم افزار _ علم کامپیوتر

زمینه کاری این وبلاگ تبادل اطلاعات در زمینه علم کامپیوتر می باشد

زمینه کاری این وبلاگ تبادل اطلاعات در زمینه علم کامپیوتر می باشد

بایگانی

حسگرهای گوشی‌ ها بارداری را تشخیص می‌دهند!

دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۳ ب.ظ
fiber_optic_surface_plasmon_resonance_kort_bremer

محققان “مرکز فناوری‌های اوپتیکی هانوفر” (HOT) وابسته به دانشگاه هانوفر آلمان حسگرهایی حاوی فیبر نوری برای گوشی‌ های هوشمند ساختند که می‌تواند انواع مختلف آزمایش‌های بیوملکولی را انجام دهد که از جمله این آزمایش‌ها می‌توان به تشخیص بارداری یا مانیتورینگ دیابت اشاره کرد.

اطلاعات به دست آمده از این حسگر توسط یک ابزار کاربردی که روی گوشی هوشمند نصب شده است خوانده می‌شود و نتایج مربوطه در آن واحد در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. زمانی که این نتایج به صورت دقیق مشخص شود، کاربر از طریق گوشی هوشمند خود می‌تواند وضعیت انواع مختلف مایعات از جمله خون، ادرار، بزاق، عرق یا نفس را در بدن خود مانیتور کند.

این حسگر در زمینه‌ ابزارهای پزشکی نیز کاربردهای فراوان دارد و قادر است با استفاده از سیگنال‌های GPS در گوشی هوشمند، کاربر را برای رسیدن به نزدیک‌ترین داروخانه، بیمارستان یا آمبولانس راهنمایی کند.

جزییات مربوط به این حسگر هوشمند در آخرین شماره از نشریه بین‌المللی «انجمن اوپتیک» منتشر شده است. به طور کلی این حسگر از پدیده اوپتیکال در سطح رزونانسی پلاسما استفاده می‌کند تا وضعیت مایعات در بدن را شناسایی کند.

  • علی کوه یار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی