تکنولوژی نرم افزار _ علم کامپیوتر

زمینه کاری این وبلاگ تبادل اطلاعات در زمینه علم کامپیوتر می باشد

تکنولوژی نرم افزار _ علم کامپیوتر

زمینه کاری این وبلاگ تبادل اطلاعات در زمینه علم کامپیوتر می باشد

زمینه کاری این وبلاگ تبادل اطلاعات در زمینه علم کامپیوتر می باشد

بایگانی

۵۷e2a0b46340e101f0eb57b0c872bcc7_original-800x448

شنیدن موسیقی یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می شود به حس شنوایی انجام داد. ولی اگر میشد، موسیقی را علاوه بر شنیدن با حس های دیگر هم تجربه کرد؛ چه اتفاقی می افتاد؟ تصور کنید، می توانستید موسیقی را علاوه بر شنیدن، ببینید یا حتی آن را لمس کنید.

چه باور کنید، چه نکنید؛ استارتاپی جدید در حال توسعه ی فناوری است که با آن می تواند، امواج صوتی را با استفاده از پیرینتر سه بعدی به شیء تبدیل کند.

مهندسین و طراحان استارتاپ Reify که در نیویورک قرار داد، راهی پیدا کرده است که به دیگران این فرصت را می دهد که موسیقی را علاوه شنیدن، ببینند و لمس کنند. این اتفاق جالب، با تلفیق چند فناوری و سنسورهای مختلف به واقعیت تبدیل شده است.

اول از همه، جسمی به طور اختصاصی با توجه به موسیقی در نظر گرفته شده، توسط پیرینتر سه بعدی طراحی می شود. بعد از آن، شیء پیرینت شده با موزیک مورد نظر و جلوه های تصویری طراحی شده، کدگشایی خواهد شد. این کار با کمک نرم افزار تلفن همراه که Stylus نام دارد، انجام می شود.

این اشیاء پیرینت شده، در مقابل چشم کاربر با استفاده از فناوری واقعیت افزوده با ریتم موسیقی تغییر شکل خواهند داد. وقتی که موسیقی در حال پخش است، می توانید از صفحه ی گوشی و با اجرای نرم افزار Stylus ، تغییرات به وجود آمده در اشیاء را ببینید.

در حال حاضر این استارتاپ به منظور جمع آوری بودجه ی اولیه برای تولید انبوه، در سایت kickstarter قرار گرفته و در دو روز اولیه توانسته ۵ هزار دلار از ۱۵۰ هزار دلار مورد نیاز را جمع آوری کند.

در صورت جمع شدن، پول لازم؛ باید انتظار داشت این فناوری جالب تا پایان سال میلادی به بازارهای جهانی برسد.

  • علی کوه یار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی